مهدی صمدی

مهدی صمدی

علل  چین و چروک چیست؟ 

علل  چین و چروک چیست؟ 

"من نگران خطوط لبخند دور چشمم هستم"

با افزایش سن شروع به نگرانی در مورد چین و چروک و افتادگی صورتم کردم.

 

آیا نگرانی در مورد چین و چروک دارید؟

 

برای چین و چروک، احتمال زیادی وجود دارد که مراقبت از پوست با کرم و سرم به تنهایی به اندازه کافی موثر نباشد حتی ماسک دور چشم. بنابراین، اگر می خواهید چین و چروک را بهبود بخشید، درمان را در کلینیک در نظر بگیرید.

 

چرا چین و چروک ایجاد می شود؟

 

 

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود بستگی به محل ایجاد آنها دارد. چین و چروک در اپیدرم به دلیل خشکی پوست و چین و چروک در درم به دلیل حرکت مداوم پوست ایجاد می شود.

 

ابتدا بیایید به دو دلیل ایجاد چین و چروک عمیق تر بپردازیم.

 

چین و چروک های اپیدرمی که به طور موقت در اثر خشکی ایجاد می شوند

چین و چروک های اپیدرمی اطراف چشم و دهان به نام چین و چروک های ریز عمدتاً ناشی از خشکی پوست است. اپیدرم قسمت سطحی پوست است.

 

هنگامی که پوست خشک می شود، لایه شاخی پوست تمایل به کنده شدن دارد و رطوبت از طریق شکاف ها تبخیر می شود و ایجاد چین و چروک را آسان تر می کند.

 

چین و چروک های ظریف می تواند در افراد جوان نیز رخ دهد، اما از آنجایی که پوست در جوانی خاصیت ارتجاعی دارد، چین و چروک ها موقتی هستند. با بالا رفتن سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و این امر باعث می شود که چین و چروک های ظریف به حالت عادی برگردند.

 

چین و چروک پوست | ایجاد شده توسط حرکات مکرر صورت

چین و چروک های ناشی از تغییرات سلول های پوست را چروک های پوستی می نامند.

 

درم به لایه عمیق تر از اپیدرم اشاره دارد. چین و چروک های پوستی در اثر حرکات مکرر صورت ایجاد می شوند.

 

علت چین و چروک پوست بدتر شدن یا کاهش کلاژن است که به پوست استحکام می بخشد و الاستین که بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد.

 

هنگامی که توسط اشعه ماوراء بنفش آسیب می بیند، تعداد سلول هایی که کلاژن و الاستین تولید می کنند کاهش می یابد یا دیگر نمی توانند آنها را تولید کنند. در نتیجه سطح کلاژن و الاستین کاهش می یابد و در نتیجه پوست شل می شود.

 

حرکات مکرر صورت با پوست شل، بازگشت چین و چروک هایی که قبلا ایجاد شده اند را دشوار می کند.

 

چین و چروک های پوستی به چروک های ظریفی که عمود بر عضلات صورت هستند و چین های بزرگی که به دلیل افزایش سن در اطراف دهان و روی کانتور صورت ظاهر می شوند، تقسیم می شوند.

 

اقدامات و روش های پیشگیری از چین و چروک و افتادگی چیست؟ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم است

 

 

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای جلوگیری از چین و چروک و افتادگی مهم است.

 

چین و چروک های پوستی که جدی تر از چین و چروک هستند، به دلیل کاهش کلاژن و الاستین در بدن در اثر اشعه UV ایجاد می شوند. اشعه ماوراء بنفش همچنین باعث خشکی می شود که باعث ایجاد چین و چروک اپیدرم می شود.

 

انواع مختلفی از اشعه ماوراء بنفش وجود دارد، اما UVA که به عمق پوست می رسد، به ویژه در معرض چین و چروک است.

 

UVA که به عمق پوست می رسد به فیبروبلاست هایی که موادی مانند کلاژن و الاستین تولید می کنند آسیب می رساند. پوستی که به دلیل حملات UVA خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، خطر چین و چروک و افتادگی بیشتری دارد.

 

UVA همچنین ملانین را افزایش می دهد، ماده ای که باعث ایجاد لکه می شود، بنابراین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای حفظ جوانی پوست شما مهم است.

 

UVA مقدار زیادی اشعه دارد و به عمق پوست می رسد، بنابراین تأثیر زیادی بر چین و چروک دارد. علاوه بر این، از آنجایی که شیشه را مسدود می کند و به پوست می رسد، لازم است بدون توجه به فصل اقداماتی انجام شود.

 

آیا لوازم آرایشی می تواند چین و چروک را بهبود بخشد؟ نکاتی در مورد انتخاب کرم و سرم

چین و چروک را می توان با لوازم آرایشی بهبود بخشید. روش های بهبود چین و چروک آرایشی برای چین و چروک های اپیدرمی و چروک های پوستی متفاوت است.

 

در مورد چین و چروک های اپیدرمی، احتمال زیادی وجود دارد که با مرطوب کردن دقیق و تنظیم بافت و چرخش پوست بهبود یابد. گردش مالی به چرخه ای اشاره دارد که در آن پوست هر روز دوباره متولد می شود.

 

اگر بتوانید چرخه گردش مالی را بهبود ببخشید، می توانید چین و چروک ها را کمتر به چشم بیاورید. با مرطوب کردن کامل، می توانید خشکی کراتین را از بین ببرید، بنابراین می توانید سرعت چرخش را عادی کنید.

 

برای چین و چروک پوست استفاده از کرم ها و سرم های حاوی مواد مرتبط با کلاژن و الاستین ضروری است. با این حال، از آنجایی که مولکول های کلاژن بزرگ هستند و به خوبی با پوست ترکیب نمی شوند، انتظار نمی رود زمانی که از سطح پوست استفاده می شود، بسیار موثر باشد.

 

افزایش کلاژن از داخل پوست با افزایش فیبروبلاست های تولید کننده کلاژن و خود سلول های بنیادی پوستی که فیبروبلاست تولید می کنند ضروری است.

 

اگر می خواهید به طور اساسی چین و چروک را بهبود بخشید، با یک کلینیک مشورت کنید

اگر می خواهید به طور اساسی چین و چروک ها را بهبود بخشید، علاوه بر استفاده از لوازم آرایشی بدون نسخه، درمان در کلینیک نیز یک گزینه است. اکثر لوازم آرایشی موجود در بازار فقط به اپیدرم که سطح پوست است نفوذ می کنند.

 

اکثر سلول هایی که در بهبود چین و چروک موثر هستند در درم وجود دارند، بنابراین حتی اگر سعی کنید چین و چروک را با مواد آرایشی بهبود بخشید، تأثیر آن محدود خواهد بود.

 

در کلینیک، درمان ها و دستگاه هایی که به درم می رسند در دسترس هستند. اگر به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر چین و چروک هستید، درمان های کلینیکی را در نظر بگیرید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋